Top klient : NFO.SK

NFO.SK

Top klient

spyros | 12-09-2004 | počet komentárov (0)
tagy: Netriedené| Slovensko| Vysoké Tatry

Tento ?lánok je literárna fikcia a nemá ni? spolo?né s reálnym svetom a v ňom zijúcimi ľu?mi. Už podľa rozsahu ide zjavne o SF poviedku.

Ako v každej práci sa niekedy vyskytnú problémy a tie treba riešiť. Ja pri správe penziónu by som ich delil do dvoch okruhov, pri jedných opravujem nedostatky technického rangu po?as pobytu a pri druhom sú to požiadavky klientov, zvä?ša ohľadom ceny. Avšak klient, ktorý prišiel dnes sa hne? po svojom príchode zaradil na piedestál najproblémovejšieho za moje pôsobenie.

Ani neviem, kde za?ať. Najlepšie sa bude do toho pustitť chronologicky. Asi pred troma týždňami som prijal telefonát, že nejaký Bratislav?an chce dve izby, každú pre jednu osobu, ale že ešte zatelefonuje lebo na istej štátnej chate to môže mať za 30 SKK (z našich daní). Dobre, žiadna rezervácia, nie?o sme tam podebatovali, napríklad, že ?i si môžu doviesť návštevu na izbu, ve? viem pre?o (viem :-))… takých hovorov mám desiatky. Minulý týždeň volal niekto, že by zobral jednu izbu sám a ale ešte mi zavolá podľa po?asia. Zavolal. Či to platí, ja som mu povedal, že od nedele do piatku by sa dalo. Už tu mi malo ťuknúť, lebo mi volal asi 15 sekúnd a potom vravel, že mu mám zavolať späť, lebo mu kon?í kredit :-)). Po jeho príchode dnes vyplynulo, že tie tri telefonáty bol vždy on.

Prišiel na desiatu, ke? ubytovaní hostia práve odchádzajú a ?alší sa môžu ubytovať od 15:00. Daný ?as sa využíva na prekvapujúcu ?innosť akou je v ubytovacom zariadení upratovanie. Trošku skysol, ale že pohoda, ?i sa môže niekde prezliecť a nechať si veci. Medzi re?ou spomenul, že tu bol minulé leto (v tom ?ase som bol v Bulahrsku ako sprievodca) a že tu musel šlapať od elektri?ky a že si zodral nohy a že kde sú taxíky (spomenul som mu, že stoja v Poprade, Smokovci alebo v Lomici na stanici) prípadne sa dá po?kať na autobus, ktorý má zástavku 200 metrov.

Potom to za?alo. Niekde pri zatmení mozgu som mu do telefónu asi povedal, že izba pre jednu osobu na noc stojí 250 SKK. Normálna cena na osobu je mimo sezóny 220 SKK + 50% z neobsadeného lôžka, ?iže 330 SKK v reále, ale už som si povedal, tak O.K. K cene za ubytovanie sa prirátava 10 SKK kúpeľný poplatok pre obec a tu nastal prvý há?ik. Vraj taká dohoda cez telefón nebola a on nemá toľko peňazí. Stále hovoríme o 10 SKK. A hovoríme o tom istom indivíduu, ktoré chcelo taxík. Ďalej vytasil, že pri tom prvom telefonáte tu mal dôjsť so známym, honorárnym konzulom Republiky ***** **** a dohoda bola pre každého samostatná chatka za 250 SKK na osobu/noc! Hovorím mu? “Aká samostatná chatka? Ve? toto je jedna budova. Ke? ste tu boli minulý rok, tak ste sná? videli, že tu žiadne chatky nie sú a že sme museli hovoriť o izbách.” Nie, nie. hovorili sme teleofnicky o chatkách. Po zistení o dámskych návštevách som mu zase nazna?il, že ak tam nebude spať sám, tak cena sa samozrejme mení plus chcem mať prehľad o všetkých cudzích neubytovaných osobách, ktoré vstúpia do penziónu, mi vy?ítavo odvrkol, že v tej cene 250 SKK mala byť nielen samostatná chatka, ale aj prípadná dámska návšteva. Taká bola dohoda! Nechcel som ho už ani zaťažovať takými detailami, že informatívne telefonáty sú jedna vec a po nich nasledujú také nepredstaviteľné veci ako záloha za rezerváciu a pevný po?et lôžok a izieb. Už v tomto momente som mu navrhoval, nech si tu nechá veci a skúsi si nájsť nie?o, ?o bude lepšie vyhovovať jeho naturelu. Zahovoril a išlo sa ?alej, že on to takto nenechá a postará sa, aby som tu skon?il… už som ?akal, kedy si opýta kontakt na prevádzkovateľa, ´by mi to zavaril, ke?že som to opäť len ja :-). Z výhražok bola ešte zaujímavá odvolávka na honorárneho konzula, chlapec má veľké styky, živý hovor do rádia B1 ešte dnes ve?er a tak podobne. Ubehlo ešte pár “vtipných výmien” a napokon zaplatil izbu na 2 noci a potom sa uvidí. Ja to už vidím, tá izba bude od utorka obsadená, lebo ten ?lovek má na hlave vytetované veľkým písmom “ROB?M PROBLÉMY!” Uvidím ako to napokon celé dopadne. Chlapík je inak ro?ník ´77, heh.

Takže som sa kone?ne zaradil medzi tatranských hoteliérov, ktorí zdierajú pospolitú slova? nadhodnotenými cenami a vytvárajú zlý obraz Vysokých Tatier. Idem sa vyplakať k Jílkovi na rameno.

Komentáre



Zanechajte komentár